Czy i kiedy warto inwestować w rozwój pracowników?

shutterstock_722985031

Lockdown finiszuje. Powoli, ale jednak, życie wraca do normy, a firmy do działalności w trybie jak sprzed ponad roku, takie są przynajmniej zapowiedzi. Miejmy nadzieję, że będzie już tylko coraz lepiej.

Pytanie – co zrobiłeś/zrobiłaś żeby do tego powrotu się przygotować? W co zainwestowałeś/aś środki z PFR? Czy w ogóle wiesz, że możesz, jako przedsiębiorca takie środki pozyskać? One faktycznie są w realnym, Twoim zasięgu.

Prowadząc, od bardzo wielu już lat – firmą szkoleniową, podczas rozmów z klientami często słyszę takie wyznania: „Proszę Pana, ludzie mają pracować, a w weekend na szkolenie nikt nie przyjdzie..” Tak! Ludzie mają pracować. Tak, to dzięki ich pracy firma zarabia. I, uwaga, to dzięki podnoszeniu ich kompetencji i kwalifikacji, firma może zarabiać więcej, osiągając stabilny wzrost, a ten zapewnia bezpieczeństwo firmie, a więc i jej pracowników. Kółko się zamyka.

W co, przedsiębiorco, wolisz inwestować?
Większą wartość dla Ciebie ma sprzęt czy ludzie?

Dość często jestem zaskakiwany odpowiedzią – spora część zapytanych odpowiada, że sprzęt. Ludzie są różni, nielojalni, to niepewna inwestycja itp. Zgadzasz się z tym? Jakie jest Twoje zdanie?

Moim zdaniem, z punktu widzenia pracodawcy jak również osoby, która od lat korzysta z różnego typu szkoleń i warsztatów, kapitał ludzki to największy zasób firmy! 

Firma to ludzie. Tak, zgadza się – kiedy idą na szkolenie czy warsztat to nie ma ich w tym czasie w pracy. Jednak każda inwestycja wymaga nakładów – czasu i pieniędzy. 

Kiedyś, jeden z moich klientów poprosił mnie, abym wymienił mu co najmniej trzy powody, dla których warto inwestować w ludzi. Podałem mu sześć takich powodów, oto one:

  1. Wzrasta wydajność pracownika – na szkoleniu dostaje narzędzia i umiejętności, które pozwalają mu inaczej podejść do swoich obowiązków. Od tak elementarnych rzeczy jak Macierz Eisenhowera, Metoda ABCD czy 1,2,4,5 po delegowanie zadań, wachlarz jest szeroki a narzędzi ilość pewnie niezliczona.
  2. Zmienia się atmosfera w firmie – podejście do samego siebie, do swoich zadań, zrozumienie pewnych zachować oraz często wspólnie spędzony czas na sali szkoleniowej. Szkolenia z komunikacji w zespole, poruszające tematykę typów osobowości czy wchodzenie w obszary motywacji poprzez emocjonalność, takie jak FRIS lub Reiss Motivation Profile – działają i prowadzą w zespole do, naprawdę niesamowitych efektów. 
  3. Możliwość dopasowania się do dynamicznej sytuacji na rynku – w czasach pandemii pojawiły się nowe wyzwania – stres spowodowany ryzykiem utraty pracy, koniecznością pracy z domu, a w związku z tym pogodzenie przestrzeni rodziców i dzieci w tym samym czasie, w dodatku obciążenia związane z nadmierną liczbą godzin spędzanych w świecie online – te wszystkie dolegliwości można zredukować, zminimalizować, dobierając odpowiednie szkolenia, takie jak „Budowanie odporności psychicznej w czasach pandemii- radzenie sobie ze stresem” czy „Digital Wellbeing offline/ online balance”
  4. Nowe umiejętności i produkty/usługi – w czasach tak zmiennych jak dzisiejsze – szybkość i jakość reakcji może być decydująca w Twojej rynkowej aktywności. Odwagi nie można się nauczyć na jednym szkoleniu, ale już po jednym dobrym warsztacie można nabyć szereg umiejętności, które znacznie ułatwią podejmowanie decyzji i przechodzenie do działania. Uczestnicy oferowanych przez nas szkoleń zawsze nauczą się też czegoś nowego i może powstać produkt/usługa, której dotąd u Was nie było. Kreatywność Twoich ludzi, pobudzona naszymi zajęciami może przynieść niesamowite efekty.  

Nasi klienci z branży HoReCa w pierwszym kwartale 2021 roku podnosili poziom umiejętności tak zawodowych, jak i tzw. miękkich aby wrócić na rynek z nowymi pomysłami i umiejętnościami i produktami. I bardzo wielu z nich to się skutecznie udało.

  1. Rozwój pracowników – rozwijając zespół rozwijasz całą firmę. Zasoby ludzkie wzbogacają się o nowe pomysły, kompetencje – od Ciebie zależy, czy posłuchasz i wdrożysz rozwiązania proponowane przez zespół, a zapewniam Cię, takie podejście przynosi niesamowite efekty.
  2. Wzrost sprzedaży – tak! Jeden z naszych klientów zapytany przez jednostkę udzielającą dofinansowania dlaczego korzysta tylko z naszych usług odpowiedział „W pierwszym roku dzięki szkoleniom sprzedaż wzrosła u mnie w firmie o 30%”. Tak, 30% >, udokumentowane!!! 

Jeżeli nadal zadajesz sobie pytanie „Czy warto inwestować w rozwój pracowników” to polecam  wrócić do początku artykułu. A jeżeli zapytasz „kiedy?” to odpowiedź brzmi – zawsze jest dobry czas, i nigdy nie ma niewłaściwej pory na rozwój!  Zwłaszcza jeśli możesz na te szkolenia i rozwój pozyskać aż do 80% wszystkich kosztów w formule bezzwrotnej dotacji. 

Zapraszam do współpracy. Zadzwoń, napisz. Porozmawiamy, spotkamy się, znajdziemy dobre rozwiązanie dla Twojej firmy. Możesz na mnie i mój zespół, absolutnie liczyć!

Jesteśmy do Twojej dyspozycji:
Tel: 733 811 840, 694 588 300
mail: biuro@itncons.pl

Tymoteusz Niemiec #CEO ITN Consulting