Instagram oraz Facebook Twojej restauracji – jak dobrze prowadzić fanpejdż?
Facebook oraz Instagram to darmowe kanały marketingowe, które mogą skutecznie promować Twój lokal. Jednak aby tak się stało, musisz to robić dobrze!
Wybierz grupę osób, która przynosi największe korzyści dla Twojej restauracji – i zastanów się, co chcieliby wiedzieć o Twoim lokalu oraz jakiego języka używają. Zupełnie inaczej będziesz prowadził profil dla nastolatków z dużych miast, inaczej dla osób w średnim wieku z niewielkich miasteczek, inaczej dla rodziców z małymi dziećmi, a jeszcze inaczej dla zamożnych turystów.
Facebook jest coraz częściej dla gości restauracji tym, czym niegdyś była strona internetowa. To na profilu sprawdzają dokładny adres, godziny otwarcia oraz aktualne menu. Pamiętaj, żeby te dane były zawsze poprawne. Informuj też w postach, jeśli wystąpi awaria lub planujesz zamknięcie lokalu.
Nigdy nie ignoruj wiadomości prywatnych gości i odpisuj jak najszybciej. Coraz więcej osób korzysta z Facebooka jak z telefonu i przez wiadomości pyta o dostępność dań, występowanie alergenów czy prosi o rezerwację stolika.
Wystarczy jeden post dziennie, a co najwyżej dwa – byle miały inną tematykę. Jeśli Twoi obserwujący zobaczą na swojej tablicy kilka postów profilu Twojej restauracji pod rząd i uznają je za nieciekawe, zirytują się i szybko „odlajkują” profil. Stracisz Klienta oraz potencjalnego ambasadora Twojej marki.
To zdjęcia przyciągają nasz wzrok – zwłaszcza na profilach restauracji. Dobre zdjęcia jedzenia można zrobić nawet zwykłym telefonem. Jednak nie musisz wstawiać wyłącznie zdjęć jedzenia. Mogą to być zdjęcia sali, prac w kuchni czy obsługi kelnerskiej. Chętnie lajkowane są zdjęcia zza kulis.
Facebook i Instagram nie służą do tego, żeby się chwalić. Mają pomóc Ci wejść w dialog z Twoimi gośćmi. Dlatego mów mniej o sobie, a więcej pytaj swoich obserwujących – co chcieliby zjeść w Twoim lokalu, jakie są ich ulubione dania lub jakie są ich najlepsze doświadczenia restauracyjne? Równie ważne jest odpowiadanie na komentarze i recenzje, zwłaszcza negatywne.
W restauracji dużo się dzieje – a goście chcą oglądać właśnie to, co za kulisami. Dzięki transmisjom na żywo oraz InstaStories możesz pokazać, jak szef kuchni przygotowuje pokazowe dania, poznać gości z obsługą oraz przeprowadzić ich przez wirtualną wycieczkę po kuchni. Poproś i zachęć gości lokalu do nagranie krótkich videorekomendacji i recenzji.
Chcesz dowiedzieć się jak profesjonalnie zarządzać stroną restauracji/lokalu w socialmediach? Chcesz, aby realnie generowała ona korzyści dla Ciebie?Zadzwoń, napisz. Porozmawiamy, spotkamy się, znajdziemy dobre rozwiązanie dla Twojej firmy. Możesz na nas liczyć! Co ważne, na tego typu szkolenia i usługi consultingowe pozyskamy dla Ciebie aż do 80% dofinansowania. Zapraszamy do współpracy.